Як це працює зараз?
Сьогодні кожен імпортний транспортний засіб з пробігом повинен підтвердити відповідність вимогам технічних регламентів. Для цього потрібно пройти процедуру сертифікації. Проводять її спеціальні випробувальні лабораторії. Ринкова вартість такої послуги складає від 2500 грн для легкових автомобілів.
Як має бути?
Законопроект пропонує визнавати не лише сертифікати, видані українськими організаціями, але й документи видані в країнах Євросоюзу. У тому числі й виробниками цих транспортних засобів або їх уповноваженими представниками в Україні.
Для розмитнення транспортних засобів, вистачить документа про реєстрацію та право власності. Проходити додаткові процедури чи отримувати інші документи буде не потрібно. Проте, вимоги щодо екологічних стандартів залишаються, а це не нижче Євро-2 для легкових авто.
Співавтор законопроекту, народний депутат Мар’ян Заблоцький говорить: «Зміни дозволять українцям зекономити десятки мільйонів доларів, котрі наразі потрапляють не до державного бюджету, а сплачуються приватним компаніям.»
Чи вплинуть зміни на безпеку дорожнього руху?
Питання безпеки також враховане. Оскільки процедура сертифікації сьогодні, не передбачає детальну перевірку технічного стану автомобілів. Її скасування не вплине на безпеку дорожнього руху.